Geven en ontvangen zijn geladen met emoties. Bij geven denk je al snel aan een mooi ingepakt cadeau met een strik. Toch hoeft geven niet altijd tastbaar te zijn. Wat dacht je van een mooie glimlach? Eén glimlach kan mijn hele dag goed maken. Tegelijkertijd met geven start het ontvangen en daarmee wordt de eerste lading aangebracht, verwachting. Wie kent het niet als kind, het plakje worst bij de slager en een moeder die ons aanzet met de zin: “Zeg eens netjes dank u wel tegen die meneer?”

Geven en ontvangen gaan hand in hand

Bij geven wordt ons vaak aangeleerd dat er wat terugverwacht wordt. Als gever zijn we benieuwd wat de ontvanger er van vindt. Is de ontvanger blij? Wat doet geven met jouw gevoel van geluk? Is het de erkenning of is het liefde vooral als je nadenkt over het cadeau en de gedachte erachter. Hoe je er ook naar kijkt, geven maakt blij. Vanuit de BeautyBank gaan we met zoveel mogelijk respect en dankbaarheid om met de cadeaus die wij in de vorm van producten mogen ontvangen. Met elk product geven we uiterlijke verzorging en daarmee eigenwaarde en zelfrespect door. Zo mochten wij afgelopen jaar vanuit meerdere mensen en organisaties prachtige giften ontvangen die wij via BeautyBank Special Projects mooie bestemmingen hebben kunnen geven.

Wij mogen geven vanuit de gulheid van anderen

De beautyprofessionals

Bij de Beautybank verbinden we, in de basis, cliënten die zich bij ons aanmelden met een BeautyBank -professional. Zij zijn het die iedere keer weer belangeloos behandelingen geven aan de mensen die dit het hardst nodig hebben en er niet de middelen voor hebben. De professionals hebben het vertrouwen in de beautybank dat wij zorgvuldig omgaan met hun gulle inzet. De BeautyBank verbinders gaan met elke aangemelde client in gesprek met als doel, een band bouwen vanuit openheid en wederzijds vertrouwen. Daardoor ontstaan vanuit de verbinding tussen de cliënten en de beautybank professionals hele fijne behandelingen, zowel voor de cliënten als de professionals. Hoe mooi dat geven en ontvangen hier steeds weer naadloos in elkaar overgaan.

Het netwerk van aangesloten professionals blijft groeien, zie hier een overzicht van al die beauty-professionals waar wij zo dankbaar voor zijn. ( Aangesloten beauty-professionals )


Hoe gedoneerde beauty- en verzorgingsproducten hun weg vinden

Steeds vaker weten cosmetica bedrijven de BeautyBank te vinden en krijgen wij giften in de vorm van producten. De BeautyBank is geen logistiek bedrijf waardoor we creatief omgaan met de gulle giften. Dat doen we in wat we BeautyBank special projects zijn gaan noemen.

Met Kruidvat ” Beauty geef je door ” mochten we honderden cliënten blij maken

Afgelopen December voerde het Kruidvat de campagne ” Beauty geef je door ” op ludieke wijze hebben zij laten weten hoe belangrijk het is om voor jezelf te zorgen en tevens voor een ander. Samen met het Kruidvat en de BeautyBank werd het mogelijk gemaakt om 300 cadeau pakketten voor onze cliënten gereed te maken van inpakken tot verzenden, zo konden onze cliënten niet alleen zichzelf fijn verzorgen met de feestdagen maar ook een extra cadeautje uit het pakket weggeven in het kader van ‘Beauty geef je door”. De bedankjes waren meer dan overweldigend.

Bekijk de video van de Kruidvat campagne ( klik hier )


Dr Hauschka producten

Dr Hauschka is veel meer dan alleen een chic logo – Dr Hauschka is een bedrijf met een groot hart die prachtige verzorgingsproducten heeft gedoneerd waarmee de BeautyBank veel mensen blij kon maken.

In overleg met met de contact persoon van Dr Hauschka en een dame die zich al jaren met hart en ziel inzet voor tal van projecten binnen het Leger des Heils konden, samen met een team van ervaringsdeskundigen, 165 cadeautassen gevuld worden voor crisis gezinnen, jonge tienermoeders en een aantal dames van het red light district. Stuk voor stuk mensen die er vaak niet aan toe komen zichzelf te verzorgen met mooie producten maar het dubbel en dwars verdienen.

Lees verder over Special Projects


The Gift label

Zien geven doet geven. Zo werd de BeautyBank benaderd door The Gift Label, een bedrijf waar in opdracht verzorgings- en beauty-producten gemaakt worden. Zij wilden een grote hoeveelheid verzorgende producten beschikbaar stellen. Maar hoe kregen wij al die producten mee? Om deze op te kunnen halen was wel even versterking nodig en goede vouwkratten. De vouwkratten kregen wij als gift van Albert Heijn om deze mooie product gift op haar bestemming te laten komen.

Lees verder over Special Projects

Lees ook...

Popular Articles...